25 Ağustos 2008 Pazartesi

Börülce Salatası

İnternette zeytinyağlı börülce tarifi ararken rastladım börülce salatasına ve denemek için biraz ayırdım kenara. Tariften aklımda kalan şekilde yaptım salatayı , orjinal tarifinde sarımsaklar ezilyormuş meğer ama hatırlayamadığım için ve de kolayıma geldiği gibi yani sarımsakları keserek yaptım sosunu ve işte böyle bir şey çıktı ortaya , tadı da fasulye turşusunu andırdığı söylendi.

Malzemeler

  • İstediğiniz kadar Börülce
  • Zeytinyağı
  • Sarımsak
  • Limon
  • Tuz

Börülceler yıkanıp kılçıkları ayıklanıp (varsa) iki üç parçaya bölünür ve haşlanıp soğumaya bırakılır.Bu arada sos hazırlanır. Sosu , ağız tadınıza göre ölçülerini siz ayarlayabilirsiniz ben göz kararı ama yaklaşık olarak 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 2 yemek kaşığı limonu ,tuzu ve 3 diş sarımsağı dilim dilim kestim küçük bir kavonozda çalkalayarak hazırladım ve börülcelerin üzerine döküp karıştırdım.

Aman siz sarımsakları ezip yapmayı unutmayın :)

Afiyet olsun...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

selam..börülce salatası nefis görünüyor..bende yoğurtlu yaparım ...böleside harika görünüyor.elinize saglık.
http://hunerlieller.net