10 Ağustos 2009 Pazartesi

Böğürtlenli Çamur Kek

Uzun zamandır denemek istediğim çamur keki (mud cake) en sonunda deneyebildim. Tadına bakmak için aldığım böğürtlenler evde rağbet görmeyince , böğürtlenleri değerlendirmek için kek tarifi ararken çamur kekin içinde neden olmasın dedim ve bir taşla iki kuş vurmuş oldum :) tatlı ve aynı zamanda ekşimtırak olan değişik bir lezzet çıktı ortaya, ama yinede bana çok tatlı geldi , malzemelerden kuvertür çikolata yerine 80 gr bitter çikolata kullandığım içinde olmuş olabilir. Yada böğürtleni daha fazla kullanmalıydım.

Çamur kek tarifi burçinin denemeleri 'nden.

Malzemeler

  • 150 gr tereyağ (göz kararı koydum)
  • 60 gr bitter kuvertür çikolata (80 gr bitter çikolata kullandım)
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su
  • 1 kahve fincanı nescafe
  • 2 su bardağı un
  • 1 çorbağı kaşıgı buğday nişastası
  • 1 çorba kaşıgı kako
  • 1 yumurta
  • yaklaşık 1 kase böğürtlen

Yağ, çikolata, şeker, su ve kahveyi benmari usulü eritip karıştırarak homojen bir karışım elde ediyoruz.Karışımı başka bir kapta mikser ile 5-6 dk. ile çırpıp soğutuyoruz.Bu karışıma birlikte elediğimiz un,nişasta ve kakaoyu ekleyerek çırpıyoruz ve yumurtayı ilave edip bir daha çırpıyoruz. Son olarak una buladığımız böğürtlenleri (dibe çökmemeleri için una buluyoruz) ilave edip hafifçe karıştırarak karışımına ilave etmiş oluyoruz.

Muffin kağıtlarına doldurduğumuz kek karışımını 170 dereceli fırında yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: